fredag 8. april 2011

Pus


Jeg er oppvokst med katter og elsker dem! De er kosete, søte og herlig bedagelig anlagt. Den første katten jeg fikk var en helt alminnelig huskatt som lød navnet "Sammy", oppkalt etter den amerikanske entertaineren Sammy Davis Jr. En dag da "Sammy" lå på fanget mitt, løftet han foten sin for å vaske seg bak. Jeg skrek opp, "han skal bite meg!"! Men han skulle jo ikke det og etterhvert ble jeg vant til katter og jeg kom flere ganger hjem med katter som ikke hadde ett hjem. De kunne få bo hos oss! En gang var det en kattemor med fire små unger som dukket opp i "skuret" og vips var de inkludert i familien de og. Ikke fritt for at det til tider ble litt mange katter.. Og det hersket kaos noen ganger når hun-kattene skulle få p-pillene sine og en hann stakk av med den istede.

Men nå har jeg ikke hatt katt på mange år. Jeg har studert utenbys og bodd i leilighet i flere år. Men nå, til sommeren kommer vi i hus. Og da skal vi få oss en pusekatt. Gleder meg.

1 kommentar:

  1. Her har jeg to små frøkner som daglig spør om vi skal ha katt snart..
    Jeg kjenner at jeg er litt på gli, vi får se, vi får se...
    :)
    Ha ei fiiin helg!!

    SvarSlett